Basjkirbilder från Åland

 
Här har vi Barkat på skogsbetet. Den killen har alltid glimten i ögat och är ständigt full av energi.
Han är en riktig kompis som går vart du än ber honom att gå.



Här är Barkat och Kosygin!
Vilka gulliga killar, eller hur?



Kosygin mumsar hö. Han är helt galen i mat den killen. Så det gäller att hålla den mannen aktiverad, annars blir han rund och trind om magen;)


Här är Thor och Barkat. De var som lång och lerhalm hela tiden. Jag tror Barkat saknar honom jättemycket sen han gick bort.
Thor var allas kelgris och alla små barnen som brukade komma för att rida honom saknar honom massor.
Han var inte heller borta när maten serverades;)


Det här är livet, tycker Kosygin!


Barkat i sin vårskrud.

Kommentarer
Postat av: Mia

En mycket revlig Basjkirblogg. Härliga bilder!

Era basjkirer verkar ha det supermysigt på Åland.

2008-06-27 @ 15:34:18
URL: http://miaspange.blogspot.com
Postat av: Matilda

Jätte härliga bilder =) Längtar tillbaka till hästarna när jag ser dessa :D

2008-08-16 @ 22:38:57
Postat av: Jaana

Hejsan



Hittade din hemsida av en slump, kul för jag äger en basjkir som din Barkat gått tillsammans med.

Även islänningen Thor har min häst gått med, vi har ju bägge köpt hästarna i Gällivare, eller hur?

Köpte hästen som heter Zappreth,kallas för Zappe

Vet att dom for till Åland, kul att se lite bilder på Barkat, har ju sett honom då vi var på turridning i Gällivare, sen var vi ju dit för ev. köp av min nuvarande häst, tog tid innan jag fick köpa till rätt pris, men till sist kom vi överens.

Kommer du ihåg den andra islänningen som också var brun/vit skäck? Den hamnade också i Luleå vars vi bor.

Den fick jag vara häst vakt åt mitt i allt för ca. 2 år sen. Har glömt bort vad den heter nu, minnet är bra men kort.

Min basjkir är nu 21 år gammal, lika pigg och glad som då jag köpte han.(då var han nog 15 år)

Inga tecken på nån ålder ännu.

Hur gammal är Barkat nu?



mvh. Jaana i Luleå

2009-06-28 @ 15:43:33
Postat av: Jaana

Hejsan



Dottern kom på vad den andra islänningen heter.

Sköldur heter han.



Det ser så undebart fint ut på Åland. Skulle vara kul att åka dit nån gång o uppleva den vackra naturen.

Ha en fortsatt härlig sommar.

2009-08-08 @ 15:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0